2 Mart 2011 Çarşamba

Link Control Variables

$fill.replace  (Default=true)
If false, Service Manager does not replace fields that already contain data.
$fill.exact  (Default=false)
If true, Service Manager only copies to fields with the same name and type at the same level within the database dictionary.
$fill.display   (Default=false)
If true, displays the target record before copying data into the source record.
$project.first  (Default=false)
If true, Service Manager projects data between like-named fields before copying unlike-named fields defined in the link record’s Fill From/Fill To list.
$fill.recurse  (Default=false)
If true, the next line in the link record is automatically executed.
$fill.skip  (Default=false)
If true, skips the current entry and continues
processing based on the value of
$fill.recurse for that entry.
$fill.option.skip  (Default=false)
If true, the option to skip the current link becomes available.
$fill.search.format="contacts.search.g"
NOTE:
$fill.display must equal true for $fill.option.skip to function.

Common File Variables

Common File Variables

$L.file           Data Policy (also used in Notifications and the Document Engine)
                    Format Control
$file,             primary file record
$file0,           primary file record before any modification
$filex            secondary query file where x =integer starting at 1
$File             Links
$L.filed         Display: screen, option, event
$L.file.save   Notifications: the old version of the record in play when the   notification is triggered.
$L.new         Macros: changed record (triggers too)
$L.old           Macros: original record (triggers too)
$script          Scripts

record, 
oldrecord      Triggers

8 Şubat 2011 Salı

ServiceManager Expertise Contest Project #2 >> System Health Monitor

Başlama Tarihi: 14/08/2011
Bitiş Tarihi: 25/18/2011
Başlık : System Health Monitor / Sistem Sağlığı İzleme
Seviye: İleri
Açıklama: 

Belli tablolardaki günlük kayıt sayısının aşırı bir şekilde artması, belli background proseslerin idle kalması veya kapanması, belli kullanıcıların izlenmesi(mesela entegrasyonda kullanılanın lockout olması), locklanmış kayıtların ne kadar lock'lı kaldığının izlenmesi gibi..... 

ServiceManager Expertise Contest Project #1 >> Customer Survey Module

Başlama Tarihi: 02/08/2011
Bitiş Tarihi: 02/18/2011
Başlık : Customer Survey Module / Müşteri Anketi Modülü
Seviye: Orta-İleri
Açıklama: 

Ana modüllerden bir kayıt kapatıldığında(incident,interaction,change, v.b) kullanıcıya anket e-mail'i gönderilir(ipucu: bir e-maili'i rasgele kullanıcılara nasıl gönderebileceğinizi bu abi çok güzel anlatmış. http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/questionanswer.do?admit=109447626+1297154302634+28353475&threadId=1328150). Kullanıcı bu e-mail'deki linke tıklayarak(ess.do üzerinden) hazırladığınız anket formuna ulaşır. Gerekli alanlar doldurulduktan sonra kayıt kaydedilip işlem tamamlanır.


Sonuç: 




31 Ocak 2011 Pazartesi

Client Command Bar Shortcuts

CommandFunction
-------------------------------------------------------------------------
compDisplays system company record
hdDisplays the incident queue
new callDisplays a blank call form for ticket entry
new probDisplays a blank incident form for ticket entry
passwordDisplays the prompt for changing the login password
quiescePrevents additional users from logging in
smDisplays the text-based Service Desk application menu
*f<file or form>
monitor
msglog
Access any file or form via database manager
Access system monitor
Acess Message Log file

To see a complete list of available commands, search on "List: Command line calls" in the help server within any Service Manager 7.x instance.